tirsdag 31. januar 2012


14.januar - «Angola and back»:
Våknet av at den nyinnkjøpte/sør-afrikanske mobiltelefonen ringte(for det som viste seg å være for tredje gang) og en venn av familien jeg bor hos forteller at han er på vei og er der om en time. Dette var klokka ni på morgenen etter en sen kveld ute på byen. Når det ble sagt at de skulle hente meg rundt «lunsj-tid» så tenkte jeg mer i duren av klokka tolv eller ett. Så da heiv jeg meg i dusjen og slengte alt i kofferten før jeg måtte si hade til Denise og Savannah. Ble hentet av Andrew, kjæresten til den yngste datteren i familien, og familievennen Aubrey som har vist seg å være TV-kjendis, kokk og operasanger – wow! Så plukket vi opp Hazel(den yngste datteren) og venninnen Siobhan før vi var på vei til Paarl. Det jeg hadde sett for meg som en rolig og hyggelig bli-kjent dag skulle bli noe helt annet.
Vi kommer fram til olivengården deres i midten av The Winelands nord-vest for Cape Town, hvor jeg blir møtt av ca. 10 andre. Flere og flere kom, og til slutt var vi et selskap på rundt 30! Det viser seg at det ikke bare er min første dag her, men også hjemkomsten til sønnen, Ian og kompisen hans, Maximillian, som tok farfarens 97-model Opel til Angola og tilbake - 3500 kilometer på 3 uker! De hadde dratt dit som et veddemål/interesse/litt jobbrelatert/bare fordi, og hadde mye å fortelle og vise utover kvelden. Det hele var ganske overveldende og følte meg rimelig fremmed i mengden av gode venner og familie, men etterhvert som jeg kom i snakk med forskjellige folk gikk det rimelig bra. Det, og at det sikkert gikk tre kasser vin den kvelden ;)

Rommet mitt!

Max, Ian(sønnen), Aubrey og Hazel(den yngste datteren).

Julemiddag på etterskudd :)

Huset og olivengården jeg bor på.

Trives!
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar